Odpowiednie przedstawienie produktu to kluczowa kwestia w procesie jego sprzedaży. Właściwie przygotowany opis jest niezwykle istotny, a często bagatelizowany przez sprzedawców. Jak przygotować dobry, a przede wszystkim skuteczny opis naszego produktu? Wystarczy zastosować się do kilku zasad, by nasz opis zachęcił potencjalnego klienta zamiast go odstraszać.
Więcej nie zawsze znaczy lepiej
Zasada, zdawałoby się oczywista, jednakże bardzo często spotykamy się z powszechnym błędem – bardzo dużo tekstu w którym treści i konkretów jest jak na lekarstwo. Przygotowując dobry opis produktu warto postawić się w roli potencjalnego konsumenta. Czy chcielibyśmy czytać kolejny raz o „renomowanej marce”, „świetnej jakości”, i „setkach zadowolonych klientów”, czy raczej wolelibyśmy poznać konkrety. Niepotrzebnie rozwleczony opis, przepełniony hasłami marketingowymi to kiepski pomysł, być może będzie on pomocny w pozycjonowaniu strony produktu w wyszukiwarce, ale dla użytkownika będzie zupełnie bezwartościowy. Dobry opis produktu powinien być możliwie krótki, treściwy i łatwy w odbiorze. Specyfikację najlepiej przedstawić w formie przejrzystych punktów czy tabeli. Dobrym pomysłem jest również przedstawienie pewnych cech produktu w formie infografiki czy wykresu. Popularnym, i dobrym rozwiązaniem jest również zestawienie kilku bliźniaczych produktów i porównanie ich cech, dzięki czemu klient może zdecydować się na droższy wariant wiedząc, że wybierając nieco droższy produkt zyska funkcje na których mu zależy.
Odpowiednio określ swojego odbiorcę
Właściwe określenie odbiorcy naszego produktu to kwestia kluczowa. Musimy wiedzieć do kogo kierowany będzie nasz produkt. W zupełnie inny sposób reklamuje się produkty dla dzieci czy nastolatków, a te kierowane do osób dorosłych. Podobnie sprawa wygląda jeśli chodzi o opis produktu, jeśli mamy do czynienia z produktem rozrywkowym warto rozważyć nieco luźniejszą formę i słownictwo by niepotrzebnie nie dystansować się od klienta, co w przypadku oferty kierowanej do klienta biznesowego raczej nie będzie już dobrym pomysłem. Tak samo w przypadku sprzętu, czy usługi dla profesjonalistów – nie ma sensu skupiać się na barwnym opisie, który prawdopodobnie nawet nie będzie przeczytany, a zamiast tego przygotować rzetelny opis wszystkich cech i danych technicznych.
Skup się na zaletach i unikatowych funkcjach produktu
Przygotowując opis produktu konieczne jest dokładne zapoznanie się z nim. Odpowiednia wiedza odnośnie charakterystyki rynku, i specyfiki naszego produktu pozwoli nam wyłuskać jego najważniejsze zalety i właściwości. Bez odpowiedniej wiedzy możemy np. nieumyślnie przedstawić w opisie cechy które w produktach konkurencji są lepsze, a pominąć zupełnie te w których nasz sprzęt wiedzie prym. Jeśli nasz produkt posiada cechy unikatowe, których nie posiada konkurencja, należy koniecznie o nich poinformować i w razie potrzeby dokładnie je opisać, i to co dzięki nim zyskamy.
Profesjonalne zdjęcia produktu jako dodatek do opisu
Zwięzłemu, rzeczowemu opisowi produktu powinny towarzyszyć profesjonalnie wykonane zdjęcia, najlepiej przedstawiające realny produkt, a nie tylko trójwymiarową wizualizację. Warto skupić się na dodatkowych fotkach przedstawiających istotne dla klienta elementy zależnie od tego jaki produkt przedstawiamy.
Nie zachęcaj na siłę do kupna produktu
Nikt z nas nie lubi gdy jest do czegoś zmuszany, w opisie produktu unikajmy agresywnych fraz w stylu „musisz to mieć”, „nie możesz przegapić takiej okazji” czy „kup już teraz”. Takiego rodzaju wyrażenia, raczej nikogo nie zachęcą do zakupu, a mogą tylko odstraszyć. Jeśli już musimy zawrzeć frazy zachęcające do kupna niech to będą miło kojarzące się frazy, o pozytywnym wydźwięku.
Przygotowanie dobrego opisu produktu, tak by jednocześnie spełniał on wymogi SEO i był przyjazny w odbiorze dla potencjalnego klienta to niełatwa sztuka, ale przy odpowiednim zaangażowaniu i zastosowaniu się do powyższych zasad nie powinien stanowić dla nas problemu. Jeśli jednak nie czujemy się na siłach zawsze warto rozważyć zatrudnienie profesjonalistów oferujących usługi copywritingu.
0 komentarzy